Vandaag ging de wekker weer erg vroeg. Het is weer tijd voor een heel nieuw avontuur. Maar eerst gaan we even goed ontbijten want we hebben echt een lange rit voor de boeg. Voor het ontbijt moesten we dit keer een stuk lopen naar de overkant van de straat omdat ze het restaurant in het hotel zelf aan het verbouwen zijn dus we kregen ons ontbijt in een hotel aan de overkant. Het was een beetje lastig te vinden waar we nou precies moesten zijn want dit hotel zat een beetje weggestopt in een zijstraatje. Maar we hebben het gevonden! Meer mensen hadden er schijnbaar last van want het was nog erg rustig en er was nog niemand van onze groep te bekennen. We zitten lekker aan het ontbijt als we allemaal geschreeuw vanaf de gang horen, dus iedereen zat gelijk te kijken en dacht wat is dit?! Daar was dus het eerste stelletje van onze groep haha die hadden elke dag ruzie en dat mag iedereen horen. Gelukkig stopte het vrij snel toen ze het restaurant binnen liepen en iedereen zagen kijken. Na het ontbijt zijn we nog even naar de kamer gegaan om de spullen te halen, na het uitchecken zijn we nog wat foto’s gaan maken in de buurt van het hotel en toen was het tijd om de bus in te gaan.

We rijden weg uit de drukte van de stad en gaan richting het Yosemite national park.
Het national park ligt in de Sierra Nevada, dit is een gebergte in het westen van de Verenigde Staten waar verschillende natuurparken in liggen zoals Yosemite. Yosemite is bekend om de Yosemite Valley, een door gletsjers ontstaan dal met rotswanden, waarvan Half Dome en El Capitan de meest bekende zijn. Verder vind je er heldere bergrivieren en watervallen en zeldzame reuzensequoiabossen zoals Mariposa Grove. Ik ben heel erg benieuwd naar dit national park. Ik hou erg van de natuur, dus ik kijk er erg naar uit om eindelijk naar een natuurpark te gaan. Onderweg zien we al hele mooie natuur tijdens onze rit door de Sierra Nevada. We rijden langs het San Pedro lake, ook erg mooi. Na een best lange rit komen we eindelijk aan bij Yosemite. Even een fotomomentje bij het welkomstbord en we rijden weer verder het park in. De gids waarschuwt ons alvast voor wilde beren, hij vertelt ons wat we moeten doen als we een beer zien of als deze ineens dichtbij je is. Ik dacht dat hij een grapje maakte maar hij vertelde ook dat het wel een aantal keren voorgekomen is toen hij met andere groepen hier rondliep.  Ik word eigenlijk een beetje bang van zijn verhaal haha hopelijk komen we ze niet tegen, nou ja graag op afstand!

Yes, we mogen de bus uit! Eerst lopen we naar de Lower Falls, hier kunnen we ook even lekker verkoeling zoeken in het water tussen de rotsen, heerlijk! Ik vind watervallen zo mooi en indrukwekkend, en dit is wel een heel mooi plaatje met de zon die er zo mooi op straalt! Het is vandaag weer lekker warm ook. Na de mooie waterval gezien te hebben gaan we naar El Capitan, hier heb je een fantastisch uitzicht over de vallei en de rotswanden. Wauw!

[su_slider source=”media: 2835,2836,2837,2838,2839,2840,2841,2842,2843″ link=”image” width=”900″ height=”700″ title=”no” pages=”no”]

Vervolgens zijn we een wandeling gaan maken in Mariposa Grove, hier staan allemaal reuze sequoia’s. Wat zijn we toch klein als je naast die onwijs hoge bomen staat, zoiets heb ik nog nooit gezien! De stammen van deze bomen zijn zo onwijs groot, echt indrukwekkend. We lopen over een pad waar je dwars door een boomstam heen loopt, deze hebben ze uitgehold zodat je er onderdoor kunt lopen, echt ongelofelijk hoe groot zo’n boom is. Na alle indrukwekkende bomen en uitzichten gezien te hebben, krijgen we nog even tijd om wat te eten en uit te rusten, ik ga weer even terug naar de waterval om daar met mijn voetjes in het water lekker mijn broodje op te eten.

Na het middageten krijgen we nog even de tijd om wat te wandelen in het natuurpark, hierna vertrekken we richting het hotel. We hebben nog een uurtje te rijden en eenmaal in de bus voel ik me voeten ook wel! In de namiddag komen we aan bij het hotel waar we ons gaan opfrissen en even een duik nemen in het zwembad, heerlijk! We besluiten om s’avonds nog even naar het winkelcentrum te lopen en hier wat te gaan eten. We eten makkelijk dus de keuze is geworden bij Panda Express, erg lekker eten, je kan verschillende gerechtjes kiezen, smullen maar. Na het eten kijken we nog wat in de winkels en lopen we weer terug naar het hotel. We zijn erg moe van het vele wandelen en de nieuwe indrukken van vandaag. Het was een leuke dag en ik vond Yosemite echt indrukwekkend en mooi! Op naar morgen een extra bijzondere dag want het is mijn verjaardag, en waar kun je dit nou beter vieren dan in Las Vegas! Ik kan niet wachten!