Health

5 tips om je weerstand te verhogen

weerstand

Het Coronavirus hangt overal om ons heen. Ook al zijn we fysiek niet besmet, we praten over niets anders en we ontkomen niet aan de invloed die het op ons heeft.

Mensen zijn bang om zelf ziek te worden of dat hun naasten ziek worden. Helemaal als je tot de risicogroep behoort, kan dit voor angst zorgen. Het is in deze tijd ontzettend belangrijk om goed voor jezelf te zorgen. Ook al lijkt dat in alle chaos en drukte soms onmogelijk, probeer zoveel mogelijk de keuzes te maken die jou dienen. Hieronder geef ik een aantal tips die makkelijk zijn toe te passen.

Gezond eten en drinken

Dit weten we allemaal wel, maar kies voor de producten die je lichaam voeden in plaats van vullen. Veel groente en fruit, eiwitten, en veel water. Kruiden die je weerstand ondersteunen en antibacterieel werken zijn gember en kurkuma. Maak hier een lekkere thee van en vul deze aan met een kaneelstokje, honing en citroen. Dan heb je echt een powerdrank.

Ademhalen

Voorzie je lichaam van energie en zuurstof door diep adem te halen. Doe dit een aantal keer per dag bewust. In door je neus en visualiseer dat de adem en frisse energie tot diep in je lichaam doordringen. En weer uit door je mond. Laat daarbij alle spanning en oude energie los.

Het gebruik van essentiële oliën is nu ook heel fijn. Veel van deze oliën zijn zuiverend en zorgen voor een ontspannende ruimte. Tea tree, citroen, eucalyptus, Thieves (Young Living) of de High Immuun olie (De Groene Linde) zijn erg fijn.

Visualisatie

Bescherm jezelf door te visualiseren dat je omringt bent door een eivormige bel gevuld met wit licht. Deze houdt ziekte, angst en negatieve energie op afstand. Ook je dierbaren kun je in hun eigen lichtbel zetten.

Rust

Je lichaam heeft rust nodig. Er gebeurt zo ontzettend veel op het moment, dat kost energie. Geef jezelf voldoende ruimte om weer op te laden. Wanneer je vermoeid bent, is het moeilijker om positief te blijven en heeft de angst sneller invloed op je en daarbij ook weer op je weerstand.

Lachen en mindset

Positief denken, genieten van de kleine geluksmomenten, lachen. Ze hebben allemaal grote invloed op je weerstand. Ze zorgen ervoor dat je in een hogere energiefrequentie komt, die meer is afgestemd op je hart en op liefde. Angst en ziekte hebben een lagere trilling, waardoor die veel minder grip op je hebben als jij positief bent en je vanbinnen gelukkig voelt. Wanneer het je niet lukt om zelf dit gevoel op te wekken, kun je bijvoorbeeld een komische film opzetten of zoek op Youtube eens een lachmeditatie op, dat werkt echt aanstekelijk.

Heb je vragen hierover of wil je nog meer tips? Laat het mij weten in een reactie.

Nayana van Gurp
Nayana is 32 jaar en woont in het mooie Twente. Ze is een echte foodie, boekenwurm en droomt ervan om ooit haar eigen boek te schrijven. In haar blogs schrijft ze over haar leven met chronische vermoeidheid, hoe ze probeert het beste uit elke dag te halen, over food en inspirerende boeken en films.

Laat een reactie achter