Vandaag is een mooie maar wat koude, mistige dag en gaan we met de hele groep inclusief gids op pad om San Fransisco te verkennen. Ik heb er super veel zin in en ben zo benieuwd naar deze stad! We starten de dag bij Union square, een centraal gelegen parkachtig plein met veel leuke winkels, restaurantjes en barretjes. Op een aantal hoeken van Union square staat een standbeeld in de vorm van een hart, even een fotomomentje! Het is nog vroeg maar toch lopen er al veel mensen over dit plein en is het al erg gezellig. We lopen verder en daar staat de beroemde Cable Car van San Fransisco!  Natuurlijk rijden we een stukje mee naar boven door de lange straat. Instappen allemaal! Het is leuk om te zien dat de Cable car bij zijn eindpunten nog handmatig door de bestuurder gedraaid wordt door middel van een hendel waar deze persoon best sterk voor moet zijn zo te zien! Vanaf boven hebben we echt een schitterend uitzicht over de stad maar aan de andere zijde ook over het water, dit levert een paar mooie plaatjes op!

Na een leuk ritje in de cable car, komen we aan bij het even beroemde ”Lombard street”. Deze straat staat bekend als de meest bochtige, kronkeligste straat ter wereld. We lopen door het straatje naar beneden, het is best steil en grappig hoeveel bochten hierin zitten. Veel mensen rijden hier met de auto gewoon een keer naar beneden omdat het zo beroemd is. Onderaan het kronkelige straatje, staat de bus al te wachten om naar de volgende bezienswaardigheid te rijden.

We rijden langs de palace of fine arts. Dit is een monumentaal bouwwerk, onze gids verteld dat de ”the rock” hier voor een deel opgenomen is. Na een paar minuten om foto’s te maken rijden we verder naar twin peaks. Dit zijn twee heuvels met een hoogte van 281 meter in het centrum van San Fransisco, twin peaks is een mooi uitkijkpunt over de stad. Eenmaal boven gekomen zien we eigenlijk bijna helemaal niks! Helaas het is nog mistig vanochtend dus pech gehad:(. We stappen de bus weer in en rijden terug naar beneden richting de Golden Gate Bridge! Het hoogtepunt van de dag als ik de gids moet geloven. We hebben zo’n grappige buschauffeur! Hij praat heel apart, maakt continu grappen, lacht veel te hard en overdreven Amerikaans om alles en eet de hele dag door snoep!;)

[su_slider source=”media: 2622,2623,2624,2625,2626,2627,2628,2629,2630,2631,2632″ link=”image” width=”900″ height=”700″ title=”no” pages=”no”]

We zijn er, de Golden Gate, als eerste gaan we een stukje varen over de baai van San Fransisco. We varen langs Alcatraz en onder de golden gate brigde door. Ik vind de brug heel indrukwekkend vanaf de boot. Het zonnetje liet zich ook nog even zien gelukkig, wauw wat een mooi gezicht! Helaas hadden we te weinig tijd om alcatraz te bezoeken, het ziet er wel interessant uit van de buitenkant. Na de boottocht hebben we even wat gegeten en stond een wandeling over de golden gate bridge op de planning. De wandeling duurt zeker 30 minuten. Leuk om over de brug te lopen en wat een mooi uitzicht zeg! Doordat de mist iets weggetrokken is zie je een fel blauwe lucht en dat de rode brug, schitterend. Aan het einde van de golden gate bridge is een mooi fotopunt. Daar maken we natuurlijk even gebruik van, ik klim op het muurtje met mijn rug naar de golden gate bridge, zonnetje erbij en…….. Klik! We staan nu in Marin County. We krijgen wat vrije tijd in dit gezellige stadje. Er zijn veel leuke restaurantjes en shops. We hebben wat souvenirs gekocht, wat gegeten en nog even lekker in het zonnetje gezeten tot de bus weer aan kwam om ons terug te brengen naar het hotel voor wat vrije tijd.

in de avond gaan we met ze drieen op pad om nog even over fishermans warf te lopen en uiteraard wat leuke fotos te maken. Na het avond eten zijn we terug gegaan naar het hotel. Ik plof op mijn bed, zooo wat zijn mijn voetjes moe! Op naar ons volgende avontuur, Goodnight!