Eindelijk is het dan zover, de dag van vertrek. Na maanden keihard gewerkt en geklust te hebben, vliegen we vandaag naar Thailand! Het was nog even spannend door de bosbranden in Sumatra hoe het weer zou zijn maar de rook is weg en er is plaats voor de zon! We zijn al vroeg op schiphol en maken een tussenstop van een paar uur in Istanbul voordat we doorvliegen naar Bangkok, we hebben een lange dag voor de boeg. De vlucht naar Istanbul duurt maar 2,5 uur, ik zie de blauwe moskee en bosporus vanuit de lucht erg leuk om te herkennen want ik ben hier afgelopen februari nog geweest. Ataturk is een groot vliegveld in istanbul, we winkelen en eten wat, de tijd is eigenlijk zo voorbij. Al snel stijgen we op met Turkisch airlines richting Bangkok. Deze vlucht zal ongeveer 9 uur duren. Deze 9 uur vliegen was voor mijn gevoel zo voorbij, het is ochtend in bangkok als we aankomen op luchthaven Suvarnabhumi. Zo weer een mooie stempel in ons paspoort erbij en nu op zoek naar een taxi die ons naar Ban Phe kan brengen. Vanuit Ban phe vertrekt een ferry richting Koh Samet, onze eerste verblijfplaats in Thailand.
We zijn erg moe van de reis en vallen al snel in slaap in de taxi, erg veel van de omgeving hebben we dus nog niet meegekregen. Vanuit Ban Phe stappen we op de ferry die ons in 45 minuten naar Koh Samet, Vongduan resort brengt. Op de boot is het erg warm en klam, we hebben ook nog gewoon onze lange broeken aan natuurlijk. We varen met de boot naar een schitterend eiland, we zien het al van een afstandje wat een mooie natuur! Ons resort ligt in een prachtig mooie baai, echt een plaatje! Helder wit zand, blauwe zee, palmen, strandhutjes, hangmatten, schommels aan bomen, wat wil je nog meer?! Met een klein bootje werden we naar het strand gebracht.

Na het inchecken gaan we de kamer bekijken. Allemaal leuke hutjes in de bossen direct achter het strand. Hier kan ik wel aan wennen! S’avonds zijn we gaan eten bij een gezellig restaurantje waar je op het strand kunt eten. Alle restaurantjes hier hebben dezelfde menukaart en zelfde prijzen. Overal staan de tafeltjes op het strand. Heel gezellig! Het eten is heerlijk hier. Ook konden we genieten van een leuke vuurshow.

[su_slider source=”media: 2019,2020,2021,2022,2023,2024,2025,2026″ link=”image” width=”900″ height=”700″ title=”no” pages=”no”]

De volgende ochtend werden we pas laat wakker, wel ben ik vannacht aan het slaapwandelen geweest en heb me heel hard gestoten waarna ik dus wakker werd hahaha. Het is hier 6 uur later dan in Nederland. Vandaag staat een relax dagje strand op de planning, want zeg nou zelf je moet ook genieten van zo’n paradijsje. Op het moment dat ik ons hutje uitloop voel ik me al helemaal relaxt, de warmte, het geluid van de golven, het uitzicht over zee, het witte zand en de palmbomen, heerlijk leventje toch. Een ding haat ik wel echt en dat zijn die vervelende rot muggen! Die vliegen hier veel en prikken je ook heel graag. De massages kosten hier ook vrij weinig dus dit hebben we natuurlijk ook nog even gedaan.

De laatste dag voor ons in paradise (Koh Samet) hebben we een scooter gehuurd. Er rijden hier bijna geen auto’s en al het vervoer gaat door middel van golfkarretjes, boten of scooters. Het eiland is vrij klein dus je bent binnen een uur het eiland rond. Maar wel een aanrader om dit te doen en alle prachtige strandjes te ontdekken. We reden langs Ao kim na nok en na nai, dit zijn de twee uitkijkpunten van het eiland. Schitterend! Wat kan de natuur toch mooi zijn. We zijn langs een paar hele mooie strandjes gereden en hebben er bij sommige even gesnorkeld en wat gedronken. Bij Ao wai hebben we op een stijger in het water wat gedronken, het restaurantje was gemaakt op de stijger, dit zorgde voor een magisch plaatje. In het midden van het eiland is het wat drukker bevolkt en staat een groot gouden Buddha beeld waar mensen komen bidden. Erg indrukwekkend om te zien. Koh Samet staat bekend om het verhaal over de zeemeermin, hier staat dan ook een groot beeld van. Op de scooter moesten we even wennen want ze rijden hier links de eerste paar km reden wij gewoon rechts haha lekker gevaarlijk. Er is veel jungle op Koh Samet, je moet dan ook niet teveel naar boven kijken want de reusachtige monster spinnen zie je overal en hun webben ook!

Koh Samet is echt een klein paradijsje waar je heerlijk kunt relaxen.