Hoe vaak krijg jij spam of enquêtes op jouw mail binnen waarvan men schreeuwerig roept dat u deze kans niet mag missen? Ik dagelijks, soms tot verveling toe. Gelukkig is mijn verveling in mijn slapeloosheid mij opeens gunstig gezind geweest. Ik heb mij laten verleiden tot het invullen van één van de vele enquêtes en winnen was opeens een feit!

In de prullenbak

Gebroken nachten, slecht slapen, het vaak nog 4 uur zien worden. Wat doe je dan al die tijd? Lezen, mail kijken. Zo trof ik om 3 uur ’s nachts een mailtje aan van een dichtstbijzijnde supermarkt. “Doet u mee aan onze enquête en win!?” Hoe vaak krijgt men niet van zulke mail binnen die je vaak klakkeloos in de prullenmand gooit of gelijk een afmelding regelt?

Waarom ook niet?

Aangezien ik klaarwakker was midden in de nacht dacht ik: ach waarom ook niet? Vragen zoals ‘wat vind u van de klantvriendelijk de cassieres’ tot ‘mist u nog iets in ons assortiment’? Op mijn gemak beantwoordde ik de vragen tot ik bij de laatste vraag kwam: wat zou u ons nog als gouden tip wilen meegeven?

Enquêtes ingevuld

Ik vulde op mijn eigen wijze mijn gouden tip in en werd daarna weer afgeleid door een mail van een drogisterij die zijn make-up in de sale had. Niet meer aan gedacht totdat ik op een zaterdagmorgen, zo’n drie weken later, mijn post uit de brievenbus pakte.

We hebben een winnaar

Mijn oog viel op een brief van de desbetreffende supermarkt waar ik in de enquête van had ingevuld. Ik werd bedankt voor mijn deelname en wat bleek? Mijn tip was gekozen tot de 10 beste tips van Nederland met een bijbehorende waardebon! Natuurlijk in te leveren bij de plaatselijke supermarkt. 

Verbazing

Ik heb echt vol verbazing naar de brief en de waardebon ter waarde van een leuke week boodschappen doen zitten bekijken. Ik dacht echt even dat ik vast de enige die hem in had gevuld. Waarom? Omdat mijn gouden tip s-nachts om 3 uur was verzonnen, half in slaap…

De gouden tip

Toch bedank ik hierbij de supermarktketen hiervoor en deel ik graag mijn gouden tip met jullie: “Waarom iets veranderen wat goed is?” 

Zo zie je maar, winnen is niet moeilijk…