Ik word wakker van het geluid van mijn wekker. 6:00 uur staat er op de klok, lekker vroeg op vandaag. Ik spring uit mijn bed de douche in om me klaar te maken voor een leuke dag! Vandaag staat er een excursie naar Death valley op de planning. Ik ben heel benieuwd of het er daadwerkelijk zo warm is als ze zeggen. Zo, ik ben aangekleed en stap de deur van mijn hotelkamer uit, wow wat een hitte komt mij gelijk al tegemoet. Het lijkt wel alsof er een warme fohn op je gezet is. Gelukkig had ik hier al rekening mee gehouden. Voordat we de bus ingaan, eerst even lekker uitgebreid ontbijten in het hotel. Na het ontbijt en veel flesjes water te hebben ingeslagen, stappen we de bus in op weg naar death valley.

Onderweg vertelt onze gids allemaal verhalen over Death Valley, hoe warm het er is, over de veiligheidsrisico’s die eraan hangen wanneer je zelf gaat rijden door het park, over criminelen die zich hier schuil houden enz.  Langs de weg komen we verschillende borden tegen met de tekst: Heat Kills, don’t become a death valley victim. Deze tekst zegt al genoeg denk ik. We hebben gelukkig veel water mee genomen want naar mate we dichter bij komen hoe warmer het wordt. We stoppen even om foto’s te kunnen maken bij het welkomst bord van Death Valley en hier voel je de zon ook al lekker branden. We rijden verder naar wat onze gids vertelt een spookstadje, dit was ooit een operahuis en hotel waar volgens onze gids heel wat mensen verdwenen zijn. Ik denk dat hij ons alleen maar bang probeert te maken, haha, maar het werkt wel.

We komen aan bij het spookstadje wat er nu oud en vervallen uitziet, in 1 van de huizen wonen nog mensen vertelt de gids. We kunnen even binnen kijken, door het verhaal van onze gids heb ik toch een beetje de kriebels om hier te lopen en voel ik me helemaal niet op mijn gemak haha. Kennen jullie de film van Stephen King the shining, dat die tweeling op hun driewielers door de lange gang heen fietsen,  dit zag ik hier gebeuren met een rolstoel die ineens door die lange gang heen piepte. Ik moest gelijk aan deze film denken haha. Hierna ben ik snel naar buiten gegaan en had ik het wel gezien hier. De hitte was inderdaad niet overdreven, ook een soort droogte waardoor je continue maar dorst hebt.

[su_slider source=”media: 3612,3613,3614,3615,3616,3617,3618,3619″ link=”image” width=”900″ height=”700″ title=”no” pages=”no”]

We rijden verder en zien vanuit de bus een soort maanlandschap waar geen planten groeien, af en toe een cactus maar er groeit vrij weinig hier. Wel zijn er hele vlaktes met zout. Het is wel heel apart om een keer te zien. We hebben een kleine fotostop bij het Zabriskie point. Dit uitkijkpunt ligt bij de borax mijnen en is wat hoger gelegen zodat je een mooi uitzicht hebt over de vlaktes, dit zorgt voor een paar mooie foto’s.

We rijden door naar het laagste punt ter wereld. Het ligt op 855 meter onder zee niveau. We stappen de bus uit en mogen een stukje lopen hier, de gids waarschuwt ons dat we niet te ver moeten gaan omdat het heel erg heet is want inmiddels is het al middag. We lopen een stukje op een vlonder, op een gegeven moment gaat de vlonder over in gewoon grond, als je voor je uit kijkt lijkt het alsof er best dichtbij een soort wit zout vlakte is. Hier willen we heen lopen maar elke keer lijkt het zo dichtbij en komt het maar niet dichterbij. Heel gek deze gewaarwoording eigenlijk. In films zie je wel eens over een oase in de woestijn, nou dit was eigenlijk precies zo. Je denkt dat iets heel dichtbij is maar in werkelijkheid houden je ogen je voor de gek. Na een stuk lopen hadden we het echt heel warm en dorst en zijn we maar terug gegaan naar de bus. Daar aangekomen zagen we dat eigenlijk verder iedereen zich al in de bus had verzameld om het wat koeler te krijgen. We rijden terug naar het hotel in Vegas. Onderweg kunnen we nog even nagenieten van de aparte natuur met zijn zoutvlaktes en maanlandschap.

Zo we zijn weer bij het hotel nu eerst een heerlijke douche en vanavond de strip van Las Vegas nog even onveilig maken!