Vandaag ging zoals elke dag weer heel vroeg de wekker. Op naar ons volgende avontuur! We zullen weer lang in de bus zitten en onderweg wat stops maken voordat we bij de Bryce Canyon arriveren. Ik ben weer erg benieuwd wat deze dag allemaal voor mooie bezienswaardigheden in petto heeft. De afgelopen dagen hebben we zoveel mooie nieuwe dingen gezien en zoveel indrukken opgedaan, ongelofelijk! Wat is de wereld mooi en ben ik blij dat ik de kans heb er meer van te kunnen ontdekken!

We rijden vroeg weg uit Las Vegas, na het uitgebreide ontbijt checken we uit en gaan we de bus in. Onderweg passeren we allemaal mooie natuur, overal om je heen waar je kijkt, denk je wauw! We rijden onder andere door Zion nationaal park, hier stoppen we alleen bij het mooiste uitkijkpunt om wat foto’s te maken en wederom onze ogen uit te kijken. Verder rijden we alleen met de bus door dit park heen. Ik kan het gevoel niet goed beschrijven wat er precies door je heen gaat als je hier staat. Je voelt je blij, enthousiast, gelukkig enz. Ik kan nog wel even doorgaan hoor haha. We rijden weer verder naar de volgende stop, dit is een klein dorpje waar veel houtsnijders wonen. We lopen wat rond door het dorpje en zien sommige mensen echt bezig met houtbewerken, het is een vak op zich, ik vind het echt zo knap hoe ze dat zo goed kunnen. Ze maken de mooiste dingen uit het hout. Hele beren worden er uit het hout gesneden en natuurlijk erg mooi afgewerkt en geschilderd. In dit dopje zijn ook een aantal eettentjes, we eten hier even een broodje en een soepje want van al dat reizen krijg je best trek! Na het eten hebben nog wat tijd om rond te kijken en dit doen we dan ook. De lucht buiten wordt ineens helemaal donker en er zit zo wel een onwijze regenbui aan te komen zo te zien, tijd om weer de bus in te gaan op naar de Bryce Canyon en hopen dat het onderweg toch nog droog gaat worden.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Zo na een uurtje rijden komen we aan bij de Bryce Canyon! Wauw! Meteen wanneer ik uit de bus stap is het uitzicht over de Canyon meteen al schitterend! Ik vind grote steden echt mooi maar deze natuur vind ik echt schitterend! Ik vraag me altijd af hoe dit zo heeft kunnen ontstaan en hoe het zo mooi heeft kunnen worden. De Bryce Canyon is een nationaal park in de staat Utah. Het bestaat uit kalk en zandsteen, de Canyon is wat roder dan de Grand Canyon en hierdoor weer compleet anders. Juist door de rode kleur is het zo indrukwekkend. Er zijn verschillende wandelroutes door de Canyon heen. Gelukkig is het droog geworden waardoor wij ook een stukje de Canyon in mogen wandelen. We hebben wat vrije tijd voordat de bus weer verder rijd naar onze volgende overnachtingsplaats. We starten onze wandeling bij het Bryce Amphitheather, hier heb je een goed zicht over de hele Canyon. We dalen een stuk de Canyon in zodat je de rotsformaties van dichtbij kunt bewonderen en ervaren hoe groot en hoog de rotsformaties in werkelijkheid zijn, schitterend! Na een stuk naar beneden te hebben gelopen en best veel gezien te hebben is het tijd weer te gaan klimmen anders redden we het allemaal niet. Eenmaal boven maken we nog een aantal hele mooie foto’s vanaf het Sunset point en Fairyland point met beide fantastisch uitzicht. Ik moet weer even laten bezinken wat voor moois we vandaag weer te zien gekregen hebben.

Het is tijd om weer te vertrekken richting ons volgende hotel in Flagstaff. We moeten nog wel een tijdje rijden naar het hotel, dan kunnen we even lekker relaxen en bijkomen in het zwembad. Wat een heerlijk vooruitzicht vind ik dat even zwemmen en niks doen! Iedereen is best moe, de gids houd gelukkig even zijn mond en zo ben ik ineens vertrokken en voor ik het weet zijn we bij het hotel! Voor degene die een trip als deze gaan maken zou ik zeker de Bryce Canyon in de reis meenemen. Ik vind dit zelf een van de mooiere natuurparken die ik tot nu toe gezien heb, heel indrukwekkend en echt een aanrader!